دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

بیمارستان ثارالله

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
23 مهر 1404 سایت قدیم English
bg
واحد مددکاری
 

مسئول واحد : خانم مریم دشتی

پست سازمانی: مسئول واحد مددکاری ، مسئول واحد رسیدگی به شکایات

سوابق تحصیلی : کارشناس مددکاری اجتماعی

سوابق کاری12 سال

سابقه کار درکلینیک ترک اعتیاد ، بیمارستان شریعتی ماهدشت ، بیمارستان ثارلله

 

شرح وظایف واحد مددکاری:

- سرکشی روزانه به بخش های درمانی و بررسی وضعیت مالی واجتماعی بیماران و مشاوره با بیماران      

 -تکمیل فرم های ارزیابی تخصصی مددکاری برای بیماران نیازمند

- ارجاع بیماران نیازمند حمایت اجتماعی ومالی به مراکز حمایتی اعم از کمیته امداد ، هلال احمر ، بهزیستی ، فرمانداری،  معاونت درمان و...

- جمع آوری  و جذب کمک های خیرین ( پرسنل و سایرین ) برای بیماران نیازمند

- ارسال لیست کمک های ارائه شده به افراد نیازمند به دانشگاه علوم پزشکی

- تبت تخفیفات مددکاری در سامانه نیازمندان

  - انجام بازدید از منزل ومحل کار از خانواده بیماران بستری در صورت لزوم جهت برطرف نمودن مشکل               

- ارتباط با موسسات درمانی ، حمایتی ، اجتماعی  و... در رابطه به مشکلات بیماران

- رسیدگی به مسائل ومشکلات قضائی بیماران معرفی شده ازطریق مراجع قضائی وانتظامی وارائه راهنمایی های لازم

- تهیه گزارش ها ، آمارهای مربوطه بصورت ماهیانه و سالیانه  و ارائه آن به دانشگاه علوم پزشکی

- تحویل بیماران مانده دربخشها به علل مختلف(ازقبیل نداشتن خانواده /عدم هوشیاری/مجهول الهویه بودن/داشتن اعتیادو)...به دادگستری وگرفتن مجوزازانهاوتحویل به بهزیستی                                                                              

- راهنمایی و هدایت بیماران جهت استفاده از خدمات بیمه ای و تهیه دفترچه درمانی

- بررسی و انجام اقدامات حمایتی و پیشگیرانه لازم مربوط به موارد خاص(اعم از کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، تجاوز به عنف، خودکشی، افراد معتاد، بی خانمان ، مجهول االهویه ،زندانی ، معلول ،مصدومین ترافیکی ،مبتلایان به ایدز،  هپاتیت ،

- برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت باهدف معرفی حرفه مددکاری اجتماعی به کارکنان و پرسنل مرکز درمانی

-ارائه خدمات روانی اجتماعی  در مواقع بحرانهای طبیعی و اجتماعی به مراجعین

- حضورفعال در کمیته های بیمارستانی

- هماهنگی جهت  ترخیص بیمار و تسهیل درتداوم مراقبت و پیگیریهای پس از ترخیص

 -انجام سایر امور مربوطه ارجاعی از سوی مقام مافوق        

شرح وظایف  واحد رسیدگی به شکایات:

-      دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین از واحدها و کارکنان بیمارستان
-      جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق  های رسیدگی به شکایات بیمارستان
-      بررسی شکایات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهای قانونی موجود به ارباب رجوع و   بیماران
-      تحقیق، بررسی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در اولین فرصت با حضور شاکی و متشاکی
-      شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکایات ارباب رجوع  و بیماران
-     پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
-       ارائه گزارش پیرامون موضوع شکوائیه به افراد ذیربط
-      ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر می باشد و دریافت نتایج انجام شده
-     ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتی به واحدهای ذیربط 
-      جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش آماری به معاونت محترم درمان
-      شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات

 

کمیته ها و بهبود کیفیت:

-دبیر کمیته اخلاق بالینی و مسئول برگزاری آن به صورت ماهیانه و ثبت در فرم مربوطه

-دبیر موسسه خیریه بیمارستان

شماره تماس:

02633316999داخلی 108

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: