
مسئول واحد : خانم مریم دشتی
پست سازمانی: مسئول واحد مددکاری ، مسئول واحد رسیدگی به شکایات
سوابق تحصیلی : کارشناس مددکاری اجتماعی
سوابق کاری: 12 سال
سابقه کار درکلینیک ترک اعتیاد ، بیمارستان شریعتی ماهدشت ، بیمارستان ثارلله
شرح وظایف واحد مددکاری:
- سرکشی روزانه به بخش های درمانی و بررسی وضعیت مالی واجتماعی بیماران و مشاوره با بیماران
-تکمیل فرم های ارزیابی تخصصی مددکاری برای بیماران نیازمند
- ارجاع بیماران نیازمند حمایت اجتماعی ومالی به مراکز حمایتی اعم از کمیته امداد ، هلال احمر ، بهزیستی ، فرمانداری، معاونت درمان و...
- جمع آوری و جذب کمک های خیرین ( پرسنل و سایرین ) برای بیماران نیازمند
- ارسال لیست کمک های ارائه شده به افراد نیازمند به دانشگاه علوم پزشکی
- تبت تخفیفات مددکاری در سامانه نیازمندان
- انجام بازدید از منزل ومحل کار از خانواده بیماران بستری در صورت لزوم جهت برطرف نمودن مشکل
- ارتباط با موسسات درمانی ، حمایتی ، اجتماعی و... در رابطه به مشکلات بیماران
- رسیدگی به مسائل ومشکلات قضائی بیماران معرفی شده ازطریق مراجع قضائی وانتظامی وارائه راهنمایی های لازم
- تهیه گزارش ها ، آمارهای مربوطه بصورت ماهیانه و سالیانه و ارائه آن به دانشگاه علوم پزشکی
- تحویل بیماران مانده دربخشها به علل مختلف(ازقبیل نداشتن خانواده /عدم هوشیاری/مجهول الهویه بودن/داشتن اعتیادو)...به دادگستری وگرفتن مجوزازانهاوتحویل به بهزیستی
- راهنمایی و هدایت بیماران جهت استفاده از خدمات بیمه ای و تهیه دفترچه درمانی
- بررسی و انجام اقدامات حمایتی و پیشگیرانه لازم مربوط به موارد خاص(اعم از کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، تجاوز به عنف، خودکشی، افراد معتاد، بی خانمان ، مجهول االهویه ،زندانی ، معلول ،مصدومین ترافیکی ،مبتلایان به ایدز، هپاتیت ،
- برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت باهدف معرفی حرفه مددکاری اجتماعی به کارکنان و پرسنل مرکز درمانی
-ارائه خدمات روانی اجتماعی در مواقع بحرانهای طبیعی و اجتماعی به مراجعین
- حضورفعال در کمیته های بیمارستانی
- هماهنگی جهت ترخیص بیمار و تسهیل درتداوم مراقبت و پیگیریهای پس از ترخیص
-انجام سایر امور مربوطه ارجاعی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف واحد رسیدگی به شکایات:
- دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین از واحدها و کارکنان بیمارستان
- جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق های رسیدگی به شکایات بیمارستان
- بررسی شکایات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهای قانونی موجود به ارباب رجوع و بیماران
- تحقیق، بررسی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در اولین فرصت با حضور شاکی و متشاکی
- شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکایات ارباب رجوع و بیماران
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
- ارائه گزارش پیرامون موضوع شکوائیه به افراد ذیربط
- ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر می باشد و دریافت نتایج انجام شده
- ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتی به واحدهای ذیربط
- جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش آماری به معاونت محترم درمان
- شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات
کمیته ها و بهبود کیفیت:
-دبیر کمیته اخلاق بالینی و مسئول برگزاری آن به صورت ماهیانه و ثبت در فرم مربوطه
-دبیر موسسه خیریه بیمارستان
شماره تماس:
02633316999داخلی 108
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: